Ny søgning

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

Leder til Sundhedstjenesten & Uddannelses- og praktikenheden i Kalundborg Kommune


Leder med stor faglighed, høje ambitioner og en udviklende lederprofil

Vi skal finde en afløser for vores mangeårige leder for sundhedstjenesten, som helt fortjent går på pension nu. Vi søger derfor efter en engageret person til en spændende og attraktiv stilling som leder for et af de vigtigste områder i Kalundborg Kommune.

Vi har valgt at benytte muligheden for at ændre i vores organisering, med henblik på at skabe en endnu mere bæredygtig og fremtidssikret organisering af det samlede fagcenter. Fagcenteret skal fortsat arbejde tæt og tværfagligt sammen i hele den kommunale organisation, med afsæt i både den samlede og den delte kerneopgave. Som en del af dette, har der været fokus på at organisere opgaveporteføljen både ift. den samlede opgaveløsning, og med det for øje, at skabe størst mulig balance i opgavemængden, blandt de forskellige afdelingsledere.

Vores nye afdelingsleder får derfor også ansvar for et nyt og udvidet område, indenfor disse indsatser:

  • Fremtidens velfærd med fokus på børn og unges sundhed og trivsel og med samskabelse som omdrejningspunkt
  • Uddannelse og praktik for fagprofessioner tilknyttet fagcenteret

Etableringen af en ny Uddannelses- & Praktikenhed skal ses i lyset af behovet for en mere fokuseret og koordineret indsats, omkring både tiltrækning og tilknytning af fremtidens velfærdsmedarbejdere – især fagprofessionerne på børne- og ungeområdet.
Du vil dermed blive ansvarlig for Sundhedstjenesten samt for en nyoprettet Uddannelses- & Praktikenhed, der får til opgave at sikre ledelse og koordinering af de opgaver, der er omkring elever og studerende for så vidt angår:

  • PAU-elever
  • Pædagogstuderende
  • Lærerstuderende
  • Sygeplejerskestuderende
  • Sundhedsplejerskestuderende

Det er vurderingen, at den strategisk tiltræknings- og tilknytningsopgave kalder på et koordineret og dedikeret ledelsesfokus, for så vidt angår de faggrupper, der typisk er tilknyttet fagcenteret samt de faggrupper, der typisk ikke er i praktik under deres uddannelse, eks. pædagogisk psykologiske konsulenter, pædagogiske procesvejledere, AC’ere, skolekonsulenter m.fl.

Specifikt omkring Sundhedstjenesten skal du kunne lede, støtte og videreudvikle en afdeling bestående af fagprofessionelle, som gerne vil ledes – også selvom det ofte er på distancen. Det betyder, at dine evner til at sikre følgeskab og udvikling vil afhænge af dine evner til at kommunikere, skabe synlighed og gennemsigtighed i dine beslutninger. Sundhedsplejerskerne er som team meget velfungerende, men der skal være en opmærksomhed på at skabe sammenhold og samarbejde på tværs af fagligheder og matrikler, så Sundhedstjenesten altid fremstår som en integreret del af børne- og ungeområdet både indadtil og udadtil.

Vi søger en leder, der er dedikeret og brænder for børne- og ungeområdet, og som med indsigt og udsyn kan skabe følgeskab i de nuværende spor. Du skal være struktureret og have gode organisatoriske evner, hvor du har forståelse for samspillet med resten af organisationen og det politiske niveau. Du skal evne via en pragmatisk tilgang at kunne påvirke indsatser og være nysgerrig på andres perspektiver og faglighed. Du skal altså på en naturlig måde kunne interagere med andre, med en stor bevidsthed om at du har en nøgleposition i vores organisation.

For at få succes i jobbet er det vigtigt, at du kan se styrken i den tidlige forebyggende indsats og kan udmønte dette i et tæt samspil med de andre afdelinger på tværs af børne- og ungeområdet Du skal have et ressourceorienteret børnesyn og formå at omsætte dette til konkrete handlinger sammen med andre. Det vil også være en fordel hvis du har eller får et stærkt netværk på tværs af kommunen og udenfor kommunegrænsen.

Læs den fulde job- og personprofil her: Job- og personprofil

Din profil

Vi søger en leder, der gerne har ledelseserfaring og som er bevidst om ledelsesopgaven i en politisk styret organisation. Dertil indsigt i ledelsesopgave med ressourcestyring, struktur og god planlægning som fundament for den faglige ledelse. Du skal være stærk på det faglige og have lyst og evne til at tilegne dig ny viden inden for området.

Ingen ansøgere kan det hele – men ansættelsesudvalget ser gerne at du skal:

  • Have en sundhedsfaglig viden og indsigt, gerne med erfaring inden for børne- og ungeområdet
  • Have ledelseserfaring indenfor området samt en relevant lederuddannelse, gerne minimum på diplomniveau
  • Have et skarpt blik for medarbejderes motivation og teamsamarbejde, og du arbejder systematisk for at skabe rum for faglig dialog
  • Kunne balancere mellem forankring og fornyelse på et område med mange traditioner og med et konstant behov for udvikling
  • Være handlekraftig, synlig og tydelig – og samtidig være lyttende og anerkendende
  • Kunne prioritere den faglige sparring med medarbejderne
  • Være kreativt tænkende, have humor og kunne lede med et glimt i øjet
  • Være visionær og udviklingsorienteret og have et godt blik for områdets muligheder og samarbejdsrelationer – også eksternt
  • Have hjertet på rette sted og evner at være kulturbærer og værdiskaber
  • Kunne lade dig inspirere af andre og samtidig kan lede op, ned og ud
  • Være stærk kommunikativt og handlekraftig når det kræves
  • Have interesse for og lyst til økonomiske, IT-faglige og administrative opgaver samt have et fagligt overblik

Vi kan tilbyde

En spændende stilling som leder med masser af udviklingsmuligheder på et område der er veldrevet og har lange traditioner, der både kan og skal udvikles videre. Du vil blive en del af et velfungerende lederteam i fagcenteret, med stor mulighed for fleksibilitet og ledersparring, ligesom der afholdes ugentlige ledermøder og faste 1:1 med fagcenterchefen.

Fagcenteret er en understøttende og ressourcestyret forvaltning, der har en efterspørgselsbaseret tilgang og mindset – og vi er efterspurgte i organisationen. Vi er proaktive og ”fremme i skoene” ift. ny forskning, som vi generelt er nysgerrige på og gerne drøfter og udfordrer. Vi er en afdeling og en organisation der står sammen, så du vil opleve at blive en del af noget stører, med fokus på løsningen af vores fælles kerneopgave.

Vi tilbyder også et velplanlagt onboarding program, ligesom du vil få tilknyttet en mentor. Du vil få din arbejdsplads på Rådhuset og sidde fysisk sammen med dine lederkolleger. Koordinatoren for Sundhedstjenesten og den samlede afdelings nyoprettede udviklingskonsulentfunktion sidder også fysisk på Rådhuset. De administrative funktioner tilknyttet afdelingen er forankret i fagcenterets Sekretariat.

Lønniveau

De ambitioner og krav, der knytter sig til lederstillingen, muliggør en lønaftale, hvor forhandlingsudgangspunktet vil være en løn på 700.000 kr. årligt. Dertil kommer pension.

Rekrutteringsproces

Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt. Henvendelse kan rettes til Fagcenterchef Sisi Eibye tlf. 51 55 50 95

Ansøgning uploades senest den 5. juni 2025, via link.

Den 6. juni 2025 træffer ansættelsesudvalget beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag.

1. samtalerunde afvikles den 10. juni 2025 i tidsrummet kl. 9.00-15.00.

Kompetenceprofilen for de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, afvikles i uge 25. Tilbagemeldingen tager ca. 1,5 time.

2. samtalerunde afvikles den 24. juni 2025 kl. 12.00 – 16.00.

Ansøgeren forventes at tiltræde den 1. september 2025.

Om os

I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.

Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.

Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.



🕑 37 timer  |  Kalundborg  |  2025-06-05 23:59:00

Ansøg her

Virksomhed
Kalundborg Kommune
Arbejdssted
Kalundborg
Ansøgningsfrist
05-06-2025 23:59



Retur til søgning